share

Valtra Q Series je významným hráčem v nedávném srovnání traktorů s vysokým výkonem

V nedávném srovnávacím testu šesti traktorů s vysokým výkonem, který byl zveřejněn v uznávaném časopise Wochenblatt, se série Valtra Q předvedla jako nejvýkonnější. V článku Martina Vaupela ze Zemědělské komory Dolního Saska bylo zkoumáno šest traktorů s výkonem 300 koní, včetně Claas Axion 870, Fendt 728 Vario Gen7, John Deere 6R 250, Massey Ferguson 8S.305 VT, New Holland T7.300 a Valtra Q285. Dobře navržená metodika testů zkoumala výkon motoru při otáčkách vývodového hřídele 100 ot/min a spotřebu paliva při jízdě na standardní trase dlouhé 16 km s přívěsem a bez přívěsu a také se zabývala celkovou použitelností a funkčností.

Nejnižší spotřeba paliva traktoru

Traktor Q285, vybavený závažími kol o hmotnosti 4 x 250 kg (2x250 kg na každém kole), byl nejtěžším traktorem v testu. Přesto vykazoval pozoruhodně nízkou spotřebu nafty, když na vzdálenost 100 km spotřeboval pouze 45 litrů. Po zohlednění rozdílů v hmotnosti byla spotřeba Q285 nejlepší v testu a činila 4,08 l na tunu na 100 km. Mimořádně dobře si vedl také při tažení přívěsu, kdy spotřeba činila 1,70 l/100 km/t, což je druhá nejnižší hodnota v testu.

Efektivita práce s PTO

Model Valtra Q285 si v testu vedl obdivuhodně. Při 1000 otáčkách za minutu dosahoval maximálního výkonu 255 koní. Po snížení otáček PTO na 600 ot/min se dostupný výkon snížil na 180 koní, což představuje snížení o pouhých 29 % ve srovnání s průměrným snížením o 33 % u ostatních kandidátů v testu (bez zvýšení výkonu). Při měření spotřeby nafty měla Valtra spotřebu 0,21 l/h, čímž dosáhla slušného umístění uprostřed.

Manévrovatelnost a působivý poloměr otáčení

Přestože byla Valtra Q285 s délkou 6,05 m nejdelším traktorem v testu, ukázala se jako velmi obratná a dosáhla druhého nejlepšího poloměru otáčení 12,58 m. Dokonce i při hmotnosti kol 1 t si udržela úctyhodné užitečné zatížení téměř 5 tun. Šest testovacích řidičů hodnotilo Q285 za jízdní vlastnosti a komfort shodně vysokou známkou 2,2 na stupnici, kde 1 znamená nejlepší a 5 nejhorší.

Komfort kabiny a ergonomie

Dalším výrazným prvkem, na který se v testu upozorňovalo, byl velký displej v A-sloupku. Testovací řidiči ocenili, že je displej umístěn ve výšce očí, což usnadňuje jeho čtení. V článku bylo uvedeno, že „Během jízdy displej v A-sloupku automaticky skrývá nepotřebné informace, takže se řidič může soustředit na cestu, což je skvělé!“.

Na první pohled si testovací řidiči nebyli jisti vzhledem páky pohonu Q285, nicméně během testu se ukázalo, že je navržena ergonomicky. Test zdůraznil, že páka umožňuje snadnou manipulaci a všechna důležitá tlačítka, včetně tlačítek pro tempomat, výkonový zdvih a hydrauliku, jsou v dosahu palce obsluhy. Testovací řidiči byli také spokojeni s tím, že tlačítka jsou různě tvarovaná pro bezpečné a intuitivní ovládání.

Velmi působivý byl také topný výkon modelu Q285, kdy se teplota v kabině během testu zvýšila o 1,85 stupně za minutu. V testu byla také oceněna snadná výměna kabinového filtru, který je umístěn na levé straně střechy, zejména s tím, že není třeba povolovat žádné šrouby.

V testu byl také vyzdvižen terminál SmartTouch modelu Q285 se snadno dostupnými funkcemi a nastavením.  Přenos dat v zařízení Valtra série Q byl shledán jako jednoduchý, přehledný, dobře strukturovaný a fungoval bez problémů.

Hydraulika a tažné zařízení

Hydraulické boční stabilizátory ze studia Valtra Unlimited u modelu Q285 byly velmi ceněny. Jednoduše se ovládají přes ISOBUS v terminálu SmartTouch. V testu byla vyzdvižena možnost nastavit oba spodní články současně nebo jednotlivě. Ovládání a manévrování při připojování a demontáži přídavných zařízení bylo celkově hodnoceno jako dobré.

Závěry z testu traktorů o výkonu 300 koní zveřejněné v časopise Wochenblatt

Závěrem zveřejněného testu je, že všechny testované traktory v kategorii 300 koní si vedly výborně. Studie vysvětluje, že nebyl vybrán jediný vítěz, protože každý traktor má individuální přednosti, které osloví různé manažery farem a řidiče v různých situacích. Valtra Q285 si však vedla obzvláště dobře v oblastech výjimečné spotřeby paliva, velmi dobré manévrovatelnosti a jízdního komfortu - včetně rychlého vyhřívání kabiny a snadno použitelných technologií a přenosu dat.

Celý článek (v němčině) Martina Vaupela z Dolnosaské zemědělské komory si mohou předplatitelé přečíst v respektovaném vydání deníku Wochenblatt zde.

Cookie Notice

We use cookies to improve and customise our sites and services. This includes cookies from third party social media websites, which may track your use of our website. If you continue without changing your settings, we'll assume that you are happy to receive all cookies on our website. You can change your cookie settings at any time. Learn more

Got It